Markkinatiedote 4.8.2020

Kotijoukkue kiinteistönvälitysketjulla vilkkain heinäkuu ketjun 10-vuotisen historian aikana.

Kesäkuussa alkanut asunto- ja kiinteistökaupan piristyminen sai jatkoa erinomaisesta heinäkuusta. Kotijoukkue kiinteistövälitysketjun tehdyt asunto- ja kiinteistökaupat olivat heinäkuussa 212 kappaletta. Heinäkuu toi n. 10 %:n kasvun kesäkuuhun verrattuna ja kasvua tapahtui vuoden 2019 heinäkuuhun verrattuna jopa 39%.

Erinomainen heinäkuu nostaa myös ketjun kokonaiskauppamäärän n. 4 %:n kasvuun vuoden 2019 vastaavaan ajankohtaan verrattuna. (tammi-heinäkuu)

Alkuvuodesta nopeasti kasvanut Kotijoukkue Vuokrauspalvelu ylsi heinäkuussa myös ennätyslukemiin. Kotijoukkue vuokrasi heinäkuussa yhteensä yli 250 asuntoa Pirkanmaalla, Pääkaupunkiseudulla, Turussa, Jyväskylässä sekä Seinäjoella.

”Uskomme hyvän asuntokauppakesän saavan jatkoa syksyllä. Tätä puoltaa myytävien kohteiden määrä sekä kovasti kasvanut yhteydenottojen määrä. Heinäkuussa saimme yli 20% enemmän yhteydenottoja kohteista kuin vuosi sitten.”

Myös omistusasuntoon vaadittavan oman rahan osuus pieneni heinäkuussa, kun asuntoluottoja koskeva lainakatto nousi 90 prosenttiin. Tällä voi olla myös helpottava vaikutus omasta asunnosta haaveileville.

Lisätiedot:
Juuso Lehto